"Osannolikt!"

Idag fyller Peter 40 år. Han inledde sin stora dag med att spela golf tillsammans med två kamrater och mig som "trängt" mig in i kompisbollen. Dagen till ära hade Peter packat ner fickpluntan med 12-årig Bowmore. Man vet ju aldrig, det kan ju bli en och annan birdie och då måste man vara beredd. I alla fall om man fyller 40. Jag tycker inte att sprit hör hemma på banan, men okej då, man fyller ju bara 40 en gång och vill man dricka whisky på banan en sådan dag så kan det väl vara okej.

image736

Rundan startade i lustempo. Väntan efter i princip varje slag. Långt där framme fanns det ett kompisgäng som spelade tävling. Redan på hål 3 tröttnade Peter och förgyllde golfandet med några droppar whisky. Sedan rullade det på med mer väntan ...och mer whisky, för det blev två birdies för födelsedagsbarnet. Det blev också en starköl till korvarna efter nio hål.

Skulle det ha varit jag som druckit både öl och whisky under rundan kan jag lova att jag hade haft stora problem att en träffa bollen. Men inte Peter. Han spelade riktigt bra och rullade i par efter par. Efter fem timmar (!) var vi framme på 18:e tee. Peter peggade upp och svingade. Bollen rakt upp i skyn för att så småning om landa kort om damtee, i en grässlänt. För mig var det inget konstigt. Fem timmar på banan, tre whisky och en startköl. Jag hade knappt hittat hem om jag hade fått i mig det. Peters reaktion var:

"Det är ju osannolikt!"

Nja, jag håller nog inte med. Snarare tvärt om. Hur som helst var det en trevlig runda med tre glada grabbar. Hoppas ni får kul på festen!

Kommentarer
Postat av: Anders

Gjord själv en runda med grabbarna med whiskeygolf och det är ingen hit. Det är gott men spelet blir inte golf utan mer bandy kanske?

2008-05-04 @ 06:43:01
Postat av: Golfer

Anders: Det är inte min grej alls. Måste dock säga att Peter fixade det snyggt, trots missen på 18:e.

2008-05-04 @ 11:24:34
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0