"Illa, jag mår illa"

Ingen bra dag på banan idag. Trevlig, men spelmässigt ganska usel. Jag slog en drive som kändes riktigt bra. Den kom på 18:e hålet. Det talar sitt tydliga språk. Jag svingade helt enkelt dåligt idag. Stelt och med dålig timing.

Driven på 14:e var okej. Därför trodde jag att svingen var på gång när jag klev upp på 15:e tee. Så fel man kan ha. Det enda rätta jag gjorde på 15:e tee var att jag lyckades lägga upp bollen på en peg och få den att stanna kvar där. Och hur svårt är det? Vad som sedan hände har jag bara en dimmig bild av. Fort gick det i alla fall. Ingen sving, mer ett hugg. Rakt ner. Bollen for upp i luften och slog ner i skogen 50 meter framför gul tee. Dessvärre har jag nu ett trist minne av det där slaget. Ett fult skymärke på drivern. Illa, det var illa...

image737

Hur gör man bäst för att täcka över de där fula märkena? Tusch? Nagellack? Andra tips?

(Magnus Ugglas dokusåpa "Vart fan är mitt band" är för närvarande det roligaste programmet på teve.)

Kommentarer
Postat av: Föredettingen

Perfa! Nu har du en giltig anledning att köpa ny driver!!!

2008-05-03 @ 20:46:35
Postat av: UTE

Köp ny!
Själv 47 slag idag på gul slinga. Höll dock på att bli en eagle på sista. Från 150 m och bollen låg två dm från hålet. Lätt birdie.
Ha en bra dag i morgon hälsar UTE!

2008-05-03 @ 21:43:52
URL: http://ute.blogg.se
Postat av: Golfer

Föredettingen och UTE: Köpa ny!? Var inte så utrustningsfixerade ;)

2008-05-03 @ 22:04:05
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0