Från röd näsa till röda öron

I söndags var det 35 grader varmt i den stekande solen på Vidbynäs. Näsan blev röd av solen. Mina 75 slag (32 poäng) räckte till en sjätteplats. Det är jag nöjd med.

Ikväll spelade jag på Djursholm. 10 grader varmt och kyliga, nordliga vindar. Öronen blev röda av kylan. Jag klev av banan med 33 poäng. Det är jag också nöjd med.

Dessutom vill jag tillägga att Srixon AD 333 är en mjuk, lång och skön boll som dessutom stannar hyfsat bra på greenerna. Värd att prova för den som inte gjort det.

Kommentarer
Postat av: David

Bra resultat - grattis!
Kul att AD 333 funkar. Jag har ägnat mig åt Trispeed på slutet, också kanonbra.

2008-05-14 @ 15:31:09
Postat av: Peter

Visst är AD 333 ganska skön men särskilt mycket bite får man väl ändå inte med den :) HX Hot Bite testades av mig idag och det är en väldigt prisvärd boll tycker jag. Särskilt då jag har personalrabatt då jag handlar bollar ;)

2008-05-14 @ 17:44:43
Postat av: Golfer

David: Tack. Vad kan du säga mer om Trispeed då?
---
Peter: Bite får man väl inte direkt, men "hyfsat stopp". Ungefär som med NXT Tour och det räcker gott för mig. Hur upplevde du HX Hot Bite då? Lång? Mjuk? Hård? Bite? Personalrabatt...tell me more...

2008-05-14 @ 19:04:23
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Peter

Känslan är ungefär som NXT Tour. Lite mer spin på HX än på NXT och betydligt mer hållbar än NXT som man skalar ganska snabbt tycker jag, och då sätter jag ändå inte extremt mycket tryck på bollen...

2008-05-14 @ 21:05:30
Postat av: Golfer

Peter: Låter som om Hx är hårdare än NXT. Då är den inte för mig. Med mina slag utan större kraft gör jag knappt märken i NXT Tour.

2008-05-14 @ 21:28:54
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Peter

Inga märken? Har du inga grooves i dina wedgar? ;)

2008-05-15 @ 13:27:31
Postat av: Golfer

Peter: Man kan ju undra. Dåligt drag i bössan kanske.

2008-05-15 @ 15:47:52
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0