A kind of magic

Det är på något sätt något magiskt över att välja putter. Puttern är tillsammans med drivern den viktigaste klubban i bagen. Precis som med drivern och alla andra klubbor går det att skräddarsy för att hitta just den puttern som passar just ditt sätt att putta. Samtidigt tycker jag att det handlar väldigt mycket om att hitta en putter man har förtroende för och kan lite på. Och hitta en sådan kan man göra på flera olika sätt. Gå till klubbmakaren och skräddarsy är ett sätt. Ett annat är att köpa en putter på rea som ögat faller för och hoppas på att magin infinner sig. Ytterligare ett är att provputta, provputta och provputta till dess att man hittat just det där magiska. Eller så kan man göra som jag, leta på nätet, köpa efter utseende och låta magin liksom komma inifrån när man väl har puttern i sin hand.

Varför denna utläggning då, kan man undra. Jo, jag fick en fråga av Ted om tips pä putters.

Jag har testat många olika putters genom de säsonger jag spelat golf. Så många köpta har det inte blivit, men nog har det blivit några stycken allt. Efter en tid brukar ju liksom magin försvinna av någon anledning.

Nu har ju jag precis köpt en ny putter som jag är mycket nöjd med (den fungerar bra och dessutom är den röd vilket är kul), men om jag ändå skulle köpa en ny putter så skulle jag gå raka vägen in i golfshopen och rycka en TaylorMade Spider från hyllan. Den ÄR magisk och det redan från första putten.

Om jag ska ge Ted, och alla andra som är på jakt efter en ny putter, några tips så kommer det här här. Utbudet för vänsterspelare är något sämre än för oss högerspelare.

Ping har i år kommit med flertalet modeller dessutom till bra priser och med stort utbud för vänsterspelare.

Yes!, många olika modeller att välja bland här också. Även här bra utbud för vänsterspelare.

Rife, har ett flertal modeller där flera går att justera vikten på. För vänsterspelaren kan det vara svårt att hitta modeller i Sverige, men det går säkert att beställa antingen via golfbutiken eller på egen hand via Internet.

Frog, jag har skrivit om denna putter tidigare, dessvärre tycks den inte finnas i vänster.

Odyssey har ett stort sortiment. Särskilt bra för den som gillar insertputters. Själv gillar jag den nya Sabertooth, men den finns inte i vänster.

Att välja putter handlar helt enkelt om a kind of magic.


Kommentarer
Postat av: Anders

Själv gillar jag mer bladputter men jag ska nog testa mig en Dark ace >> http://www.profoundputters.com

2008-05-17 @ 20:21:15
Postat av: Golfer

Anders: Nja, den där är inget för mig. Sikthjälpen är av samma typ som Cleveland kör med i år. Jag tycker inte det funkar på deras modeller i alla fall.

2008-05-17 @ 20:36:18
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Peter

Håller med om att spidern är grym. Sen så gillar jag även Odysseys tour mallet.

2008-05-17 @ 23:00:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0