Göra en groda

I en chat nyligen på golf.se säger Matz Evensson att man bara ska ha en putter. Att ha flera olika och skifta mellan avråder han ifrån. Så kanske det är, men ändå inte. Om våra greener alltid var lika snabba och finklippta så skulle man säkert kunna spela med samma putter alltid. Men nu är det ju inte så. Och därför kan man faktiskt ha fler olika putters. En med lite mindre loft för fina sommargreener och en för lite långhåriga och hoppiga vår- och höstgreener.

Jag spelar idag med världens bästa putter, så egentligen borde jag kanske vara nöjd om det inte vore för det där med loft. Min Yes-putter har 2,5 grad och Evensson (och flera med honom) rekommenderar fyra graders loft på putters för svenska greener. Jag vet, det handlar inte bara om det. Precis som när det gäller driverval handlar det också om hur man träffar bollen. Den "detaljen" bortser jag dock från i dessa funderingar.

Om jag ska skaffa ett alternativ till Yes-puttern så är den tidigare här på bloggen omskrivna Frog-puttern ett intressant alternativ.

Jag har nu blivit uppmärksammad på ett alternativ till "grodputtern". I mina ögon är den dock inte alls lika snygg, eller vad säger ni?

Frankly Frog
image647

Maltby Moment Design 01 Putter Head

image649

Nja, jag gillar inte den där Maltby-puttern. Det skulle för mig verkligen vara att göra en groda att ha den i bagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0