Från OEM till house brand

Jag provslog TaylorMade Tour Burner-järnen idag. Snygga är dom, men tyvärr räcker inte det för mig. Är verkligen sugen på nya järn, men ska jag investera i nya klubbor så räcker det inte med att de är snygga. De måste hjälpa mitt spel också och det kommer inte Tour Burner inte att göra. Lite för litet klubbhuvud och lite för hård i träffen utanför sweetspoot. Säljaren på Golf International jämförde dem med Ping i5 och det kanske är en bra jämförelse. Men bara kanske. Jag upplevde den järnsjua jag slog som hårdade i träffen än i5.



Slog också några slag med en järnsexa av den större Burner-modellen, Burner XD. Skillnaden i träffen var mycket stor. Visserligen hade Tour Burner stålskaft och den Burner XD som jag provade grafitskaft, men skillnanden var så stor att den inte bara kan hänföras till skaftet.

Burner XD är också snygg, men i de korta järnen är bladen blaffiga och offseten är på tok för stor för mina ögon. Och sedan har vi prislappen. Kring 9.000 kr, det är mycket.



Jag undrar om jag inte ska testa en budgetvariant. På bild ser dessa järn riktigt snygga ut:



Golfstores house brand TS CTX Performance. 1.995 kr för sex järn med stålskaft och 2.495 kr för sex järn med grafitskaft. Blir till att testa så snart jag kommer i närheten av en Golfstore-butik.

Kommentarer
Postat av: UTE

Hej Golfer!

Kan rapportera att våra motståndare i Stadiumgolfen omg två ringde igår men jag hänvisade till lagets eminente lagledare.

Ha en varm och trevlig Gnestadag i morgon, själv skall jag spela utbytestävlingen på Strängnäs GK i den härliga värmen.

UTE

2008-06-06 @ 14:51:25
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Alex S

Antar att du redan gjort det, men som sagt, lite custom fit e aldrig fel. Min känsla var lite av att skaftet är nästan viktigare än klubbhuvet. Jag tycker det finns massa sköna huvuden ute där, skulle nästan kunna byta från dag till dag. Men skaften, där tyckte jag att jag verkligen kunde känna skillnaden. Rätt längd - gav mig en bättre uppställning vilket i sin tur resulterar i en bättre svingplan. Sen vikten påverkar en del också, för tungt då känns det som jag får tendens att "rycka" klubban för att orka. Men hellre för tungt än lätt.



Ja, testa några olika skaft med samma huvud o känn skillnaden. Personligen har jag nästan blivit kär i Dynamic-X skaften (inte flight), helt underbara. Finns bl a på några av cobra's forged klubbor.

2008-06-06 @ 22:46:51
URL: http://alst74.blogspot.com
Postat av: Anders T

Hej!



Jag var och provslog en massa olika järnklubbor för 3 veckor sedan, bl.a. TM Tour Burner, TM Burner XD, Callaway X20, Cobra FP och någon Ping.



Efter en timma på ranchen var min slutsats att TM Tour Burner är en riktigt skön klubba när man träffar hyfsat, och den gick också längst. Dock var det lite för oförlåtande för mig (26 år, 36 hcp, på väg ner). Hade jag varit lite bättre hade det blivit dem, nu blev det istället ett set Cobra FP med stiff-stålskaft.

2008-06-08 @ 21:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0