Utmaningar i livet

Sådana står man inför då och då. Vissa svårare än andra. Idag har jag fått en utmaning. Ingen livsavgörande utmaning, men ändå en utmaning. Och den har definitivt med golf att göra.

Utmaningen kommer från en av mina flitigaste besökare här på bloggen. I alla fall tror jag att Cecilia tillhör den skaran då hon kanske är den person som kommenterar (TACK!) allra flitigast här på bloggen. Utmaningen handlar om att lista sina favoritbloggar.

Här kommer då mina:

Hälsa
Cecilias blogg. Självklart är hon golfare, men framför allt läsar jag hennes blogg för att den påverkar mig. Om den har en positiv eller negativ påverkan varierar. Ibland känner jag mig både trött och gammal när jag tar del av hennes energi alla träningspass. Jag tänker ofta "jag orkar inte mer" och det utan att jag gjort annat än läsa det hon skrivit. Då är det skönt att bara luta sig tillbaka i soffa på något sätt.
Ibland fyller hennes inlägg även mig med energi. T o m så att jag sporrats att ge mig iväg till gymet. Mestadels läser jag dock hennes blogg för att jag beundrar henne för det sätt på vilket hon brinner för träning. Och egentligen är det nog så att jag är lite avundsjuk på henne. Sist men inte minst är det kul att läsa om hennes golfande.

Film & Musikbloggen
På tal om energi. Den här bloggen är också fylld av energi men av ett helt annat slag. Golf rockar, det har jag skrivit så många gånger att jag själv nu är helt övertygad, och att den här bloggen rockar råder det ingen tvekan om. Den är en guldgruva för den som gillar rock. Mannen bakom bloggen visar upp hela sin skiv- och filmsamling och går systematiskt igenom och kommenterar platta för platta, film för film. Besök bloggen, den förtjänar fler läsare.

Äta bör man annars dör man
Behöver man säga mer. Äter man inte får man ingen energi i kroppen och utan energi orkar man varken träna, golfa eller rocka. Gillar du mat, besök den här bloggen.

UTE
Res- och golfkamraten som har eget eget golfrum hemma som jag är grymt avundsjuk på. Trevlig blogg med inblickar i hans liv, resor, golfande och mycket annat.

Magnus Ugglas blogg
Det uppenbara beviset på att golf och rock hör ihop. För ni vet väl att herr Uggla är golfare? Jodå, så är det. Jag har bjudit honom till hemmaklubben för en runda, men ännu inte fått svar. Kommer väl, får vi hoppas. För det är klart att han svarar. Och varför skulle han säga nej? Ugglas blogg är Sveriges roligaste blogg just nu.

Virvlas virrigheter, people sucks
Om Uggla skriver den roligaste bloggen så skriver Virvla den argaste. Hon är så arg att det blir kul. Alltså, missförstå mig rätt. Jag skrattar inte åt att hon är arg, utan åt hennes sätt att beskriva sin ilska. Ibland osar det om meningarna. Sedan tror jag mig veta att hon inte är sådär arg i verkligheten. Jag har nämligen träffat Virvla, eller ska man säga Virvlas mamma? Hon är rar.

Golf Digest, chefredaktör
Inte så frekvent uppdaterad, men den glimrar till då och då, och är värd att läsa.

En golfande dams upplevelser
En personlig beskrivning av en golfande dams upplevelser. Just nu i vinteride, men kan säkert väckas till liv redan nu om man går in och kommenterar....så leta er dit.

Deep Rough
En av flera utländska golfbloggar jag försöker hålla koll på. Den här är i mina ögon intressant eftersom det skrivs så mycket om utrustning i den.

Golf Girl's Diary
Fascinerande blogg, på något sätt. Och sååå amerikansk. Jag är nördig, men hon är värre. Jag gör ju inte egna teveinslag. Än.

Trevlig läsning!

Kommentarer
Postat av: Anders, Film- & Musikbloggen!

Oj, tack så mycket, det var vänliga ord minsann! ska länka till dig också.

2008-01-22 @ 21:21:25
URL: http://brm.blogg.se
Postat av: Virvla

rar *fnys*
fast lite arg är jag kanske. ibland. och bitter. och cynisk. snudd på misantrop har jag fått höra. men det är ju bara för att jag råkar ha ett temprament. sen är jag som solen igen...ehrm. ja...

2008-01-22 @ 21:43:38
URL: http://virvla.se
Postat av: Virvla

tack förresten! för att jag är listad som favorit!!

2008-01-22 @ 21:46:49
URL: http://virvla.se
Postat av: UTE

Hej och TACK Golfer för att jag hamnat på din högt ansedda lista!
Dessutom tillsammans med storheter som ............
Inte många dagar kvar och nu gäller finslipningen.
Banorna finns nu på bloggen.
Hälsningar
UTE

2008-01-23 @ 07:42:31
URL: http://ute.blogg.se
Postat av: chefredaktör

Jag och Uggla på samma lista? Livet är fullt av överraskningar. Håller med om frekvensen men det har sina skäl...

2008-01-23 @ 08:57:31
Postat av: Cecilia

Tack för alla fina orden...jag blir alldeles rörd!
Och ha ha... du är inte den förste som anklagar mig för att vara överenergisk.
Nu ska jag till gymmet... jag tränar lite för dig också, så kan du... tja, luta dig tillbaka i soffan?
:-)

2008-01-23 @ 09:54:23
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: marklunda

hmmm, nu blandar du korten dåligt och ger en dålig giv ... att nämna Uggla och rock i samma mening är som att nämna Norr och PGA i samma mening ...

2008-01-23 @ 18:18:07
Postat av: Golfer

marklunda: Haha...det är också ett sätt att se på det. Kul att du hittade hit och kul att du kommenterade.

2008-01-23 @ 18:59:57
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Kerstin

Hej!
Kul att du tycker att min blogg är värd att hamna i din lista. Ja, jag är i vinteride, men så fort våren närmar sig och jag tar upp golfen igen så lovar jag att börja blogga igen. Tills dess blir det nog lite tunnt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0