Superflyt med Cindy Crawford

image523

Det finns många tips kring hur man ska lära sig spela golf och utveckla sitt spel. Ett av de tipsen som ofta ges är att man måste hitta rätt tempo i sin sving. Alltför många hugger ner på bollen istället för att svinga klubban. Svingar man är chanserna större att hela kroppen hänger med i rörelsen på ett korrekt sätt. Huggandet utförs mest med armarna och inte att rekommendera.

Hur gör man då för att svinga på rätt sätt? Ja ett sätt är att ha ett personligt matra som man tänker genom hela svingen. Jag har fått lära mig att tänka Cindy i baksvingen och Crawford i framsvingen. I boken Kvantgolf, skriven av Kjell Enhager, förespråkas super i baksvingen och flyt i framsvingen. Vad som passar bäst är säkert helt och hållet personligt. För egen del passar Cindy Crawford bättre än super flyt.
Paula Creamer borde passa ganska bra också, slår det mig nu.


Boken Kvantgolf kan för övrigt vara svår att få tag på.
Den som hemskt gärna vill läsa den kan höra av sig.
Jag har två.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0