Klackarna i taket

När katten är borta dansar råttorna på bordet, säger ju det gamla ordspråket. Idag arbetade jag hemma. Jag behövde lugn och ro för att hinna skriva klart en del saker som jag ska vara klara senast imorgon, dvs innan jag reser. Ensam hemma hela dagen. Fullt svängrum på alla plan. Vad gör man då för att koppla några minuter från skrivandet när ögonen glöder och hjärnan bultar? Jo, då tar man chansen och göra sådant där som det inte av någon anledning finns så stor förståelse för när övriga familjen är hemma.

image541

Ut i hallen, greppa det långa skohornet, börja svinga. Efter tiotalet enhandssvingar kändes det ganska bra. Tog i lite till. Full sving. Båda händerna om skohornet. Vrid upp, gå igenom. Vrid upp, gå igenom. Vrid....PANG! Skohornet rakt i taket. Inte bra. Inte bra alls. Min kära sambo har inte sett märket ännu. Hur förklarar man att det är en inbuktning i taket?

"Jo, jag passade på att slå klackarna i taket medan du var på jobbet".

Sedan skrattar man lite fånigt (hehe) och visar sådant där rart litet leende. Kan det funka? Eller ska jag säga som det är?

"Jag tränade golfsvingen i hallen".

Nej, ingen bra idé. Jag kör klackvarianten. Då finns i alla fall chansen att hon tror att jag skojar och att märket alltid funnits där.

Kommentarer
Postat av: jenni

Ha en trevlig semester...hoppas på fint väder och bra golf!! //Jenni

2008-01-24 @ 22:13:22
Postat av: Golfer

Jenni: Tack, tack.

2008-01-24 @ 22:39:57
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Scoreman

Har själv satt x antal goa märken i taket med nergreppade järnsjuor och annat i vår hyreslägenhet... Tänker skylla på förra hyresgästen om det kommer på tal!

2008-01-24 @ 23:17:42
Postat av: Cecilia

Hemma har vi en järnsjua stående utanför dörren till terassen. När behovet gör sig påmint går vi UT och kör några provsvingar. Utomhus, alltså.
Kanske vore en idé? ;-)

2008-01-25 @ 09:02:56
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0