Guldgruva!

Nu har det kommit. Todays Golfers nummer med bolltema. Fyra uppslag siffror, kommentarer, kurvor och bilder. Den här tidningen kommer jag att läsa och bläddra i så många gånger att jag t o m borde köpa ännu ett exemplar galen som jag är i sådana här tester.

image517

Jag har tidigare lagt upp många resultaten, men inte alla, inser jag nu. En besvikelse mitt uppe i all entusiasm är att man inte berättar med vilka svinghastigheter man testat bollarna. Medvetet, självklart, men ändå. Jag vill veta!

Bollarna är testade av tre personer och de placeras in i tre kategorier:
Pro tested (ska vi gissa att svinghastigheten är ca 105 mph?
Mid swingspeed (gissad svinghastighet på 90-95 mph?)
Slow swingspeed (gissad svinghastighet på 75-85 mph)

Några av bollarna testas bara av Pro. Andra av Pro+Mid och ytterligare några av Pro+Slow. Jämförelsen mellan Mid+Slow får man aldrig. En brist, tycker jag. Jag skulle också vilja se vad som händer om andra än de som svingar kring 100 mph spelar på tourbollar. Jag menar, när man ändå höll på! Att man inte gjorde testet mer heltäckande.

Vilka bollar som testas av vilka spelare beror på vad det är för boll och vilken grupp som tillverkaren riktar bollen till.
Gissningarna ovan grundar sig på vilka bollar man låter de olike spelarna testa.
Pro testar (såklart) tourbollarna
Mid testar t ex Callaway Big Bertha och HX Hot Bite, Titleist NXT Extreme och NXT Tour
Slow testar t ex både Srixon Trispeed, som är avseed för spelare med en svinghastighet på över 70 mph, och Srixon AD333, som är avsedd för spelare med en svinghastighet på över 80 mph.

Och var är dambollarna? Visst vänder sig lågkompressionsbollarna även till damerna, men det är ju också så att dambollarna mycket väl kan spelas av herrar med långsam sving.

Trots bristerna. Numret är en guldgruva. Är du intresserad av golfbollar? KÖP!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Du är utmanad ;-)

http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg/2008/01/22/utmaning/

2008-01-22 @ 15:58:29
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Virvla

har du en ipod nano? då borde du ha en sån här! https://www.gelaskins.com/skins.php?Device=1&Category=3&Skin=148&ProductCode=180

2008-01-22 @ 20:58:09
URL: http://virvla.se
Postat av: David

Här ska absolut köpas!

2008-01-22 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0