Golf och mat

I vår familj finns det ett flertal intressen. Golf och mat är två. Det är dock inte så mattan i hallen är grön och bara inlagd för att det går att putta på den. Det är inte heller så att vi har ett speciellt golfrum där alla golftidningar och -böcker samlas på hög. Och det är inte heller så att garaget översvämmas av klubbor som det spelats färdigt med. Nej, så är det inte.

Däremot har vi ett kök, precis som i de flesta hem. I köket lagas det mat, men golfen smyger sig på även här. Köket är delvis målat i grönt. Antingen för att min sambo tycker det är snyggt och färgen heter oliv eller för att det är en kärleksförklaring till mig och mitt golfintresse. Det är nämligen sambon som målat.

På väggen i köket sitter det två hyllor. Sådana där som man numera ska sätta på väggen för att ställa böcker på. Bokvalet på hyllan spegar väl både mat- och golfintresset.

image507

För er som inte sett golfboken på bilden tidigare kan jag rekommendera den. Snygg bok med många bra tips. Jag fick den av sambon för två år sedan. Mitt golfintresse är dock lite större än mitt matlagningsintresse, men under det här året planerar jag att laga något ur den.

Och bollen på hyllan. Den brukar inte ligga där. I alla fall inte varje dag.

Kommentarer
Postat av: UTE

Hej Golfer!
Jag har ett golfrum som jag är stolt över och innehållet i rummet ökades med fina salt- och peppargolfbollar från Gense som jag fick i julklapp av Andrea.
Det du!

2008-01-07 @ 14:37:32
URL: http://ute.blogg.se
Postat av: Golfer

UTE: Hmmm, jag vet. Lite avundsjuk på det.

2008-01-07 @ 14:42:21
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Dan

har också boken hemma, den är riktigt trevlig faktiskt! håller med..

2008-01-07 @ 22:26:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0