Säsongen kryper närmare

Eller ska man säga rusar? I söndags när jag spelade de första "svenska hålen" var det sex grader varmt. Igår åtta grader. Idag kröp temperaturen visserligen ner till lite kyligare grader igen, men ändå. Visst tyckte jag mig känna vår i luften.

Och att våren börjar närma sig syns på antalet besökare här på bloggen också. Antalet besökare är tydligt fler än det varit de senaste månaderna. Jag ser det som ett tydligt vårtecken. För nu börjar det rycka i kroppen igen. Och vad gör man om det är för mörkt på kvällarna? Jo, man planerar inför och drömmer om säsongen.

Ett annat vårtecken är att årsbonusen från Dormy dök upp. Efter att ha sprättat kuvertet och sett vilken bonus jag tjänat in 2007 kunde jag konstatera att jag köpte på tok för lite golfprylar förra året. Eller så handlade jag väl på annat håll. Troligen är det så.

På tal om Dormy. Lyckliga är ni som bor i Sundsvall, Göteborg och Norrköping. Snart kommer ett Dormyvaruhus nära er. Jag hade hoppats det skulle dyka upp ett i Kungens Kurva, men det lär väl dröja.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Reaktionen hemma hos oss när årsbonusen från Dormy kom: "Öööh, när handlade vi allt det här?".
Och så hävdade maken att det var jag som shoppat alltihopa. Ända tills jag tyckte att då skulle väl det även vara jag som fick bonusen ;-)

2008-02-19 @ 21:40:59
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Sundsvallsbo

Hek, vet du mera om Dormys ev öppnande i Sundsvallstrakten, när osv?

Tack för en spännade och trevlig blogg om det vi älskar allra mest.. :)

2008-02-22 @ 09:40:27
Postat av: Golfer

Sundsvallsbo: Tack, roligt att du uppskattar bloggen. Det enda jag vet om Dormys nya varuhus är det som framgår av denna artikel på golf.se:
http://www.golf.se/extra/news/?id=76103&module_instance=12
Hittade ingen ytterligare information på dormy.se när jag kollade häromdagen.

2008-02-22 @ 10:10:07
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0