"Nästan roligare än golfbollar"

Tro det eller ej, men de orden sa jag spontant till sambon idag. Det var i samband med att vi passerade genom Systembolaget och jag syftade på whisky. Mitt nyvunna intresse. Jag var "tvungen" att gå en sväng på Systembolaget för att se om det var något där som jag "behövde" köpa. Det blev dock inget köpt. Hittade visserligen en Lagavulin 16 som jag inte sett tidigare, men eftersom jag denna vecka redan gjort inköp för 650 kr så får det köpet vänta.

image617


Min kära sambo reagerande inte med någon större förvåning på mina ord, hon sa bara "jaja, du brukar ju snöa in på olika saker under vintern". Och så brukar det vara. Jag snöar in på något under vinterhalvåret när golfandet inte längre tar så mycket tid. Jag tror dock inte att whiskyintresset kommer att bli nämnvärt lidande när golfsäsongen drar igång på allvar. Återtstår att se hur det blir.

Hur som helst...i veckan blev jag medlem på ett diskussionsforum för whiskyintresserade. En ny värld öppnade sig. Det är faktiskt väldigt fascinerande att ge sig ut på nätet och utveckla ett nyvunnet intresse och då upptäcka att det finns mängder av andra "därute" som snöat in på samma sak. Precis som det på forum.golf.se diskuteras golfbollar, -klubbor, -regler och annat som hör golfen till diskuteras det whiskysorter, smaker och glas på whiskyforumet. Som sagt, roligt och fascinerande. I alla fall om man har åldern inne och får dricka alkohol. Där kan man väl säga att golfen har en av flera fördelar jämfört med whiskyintresset. Golf kan man spela oavsett ålder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0