Man tar inte en rangeboll

På sista hålet igår slog jag bort en av de tre AD333-bollarna jag köpte för ett par veckor sedan. Letade efter den men utan framgång. Finns ju fler att köpa, men ändå.

Efter avslutad runda gick jag till den ännu inte öppnade rangen för att träna lite med egna bollar. Jag såg direkt att det låg två bollar ut på rangeområdet. Det händer ju att det ligger bollar på rangen under vintern. Sådana där bollar man kan slå hit och dit för att sedan låta ligga tills dess nästa spelare kommer och slår på dem. Döm om min förvåning när jag går fram till den närmaste bollen och upptäcker att det är en precis likadan boll som den jag nyss slagit bort. Det är dock inte min boll eftersom den slogs bort att par hundra meter åt ett helt annat håll.

Vad gör man då om man på den vinterstängda rangen hittar en boll av precis samma typ som den man nyss slagit bort? Blir glad och stoppar den i bagen och tänker "vilken tur"? Nej, inte jag i alla fall. Jag peggade upp bollen och skickade den över hela (nåja) rangen. Där får den ligga tills dess att någon annan skickar den åt andra hållet.

Så snart en boll hamnat på rangeområdet har den blivit en rangeboll. Och man tar inte en rangeboll. Hur fin den än är.

Kommentarer
Postat av: Dan

Mycket fina reflektioner om jag får säga det själv. Det var någonting du verkligen prickade rätt i det här inlägget. Sista stycket var verkligen bra. Jag nickade liksom instämmande när jag läste sista meningen. Undrar om det är alla som tänker så...

2008-02-27 @ 13:01:47
Postat av: Golfer

Dan: Tack.

2008-02-27 @ 19:37:13
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0