Jimmy och Barbara har något ihop

Vi spelade en runda på den klassiska banan i Estoril. Vacker bana som det kommer fler bilder från här på bloggen inom kort. Det här inlägget ska inte handla om banan utan om människorna på bana. Inte de i vårt sällskap utan ett par andra som av någon anledning också var på banan samma dag som vi.

När vi åker på vår golfresa i januari (det var ju fjärde året på raken jag var med på UTE International) brukar det vara regn, kallt och inte en kotte förutom vår grupp på banan. Så inte i år. I år fick vi en stor dos sol och just dagen på Estoril fick vi också en stor dos av andra golfare. Troligen beror det andra på det första.

På tee var det kö. Före vårt gäng slog åtta herrar i åldern +65 ut. Engelska gentlemen. En av dem var Jimmy. Han hade den snyggaste svingen av alla. Dessutom den snyggaste "kepan". Väl värd en engelsk gentleman, för det är vad jag tror att Jimmy är. Jag kan föreställa mig, för jag har ingen aning, att Jimmy efter sin pensionering flyttade till Estoril. Han sålde sitt företag i London för att komma närmare solen, värmen och inte minst golfen. Sedan flytten ner till Estoril för 12 år sedan har han spelat golf nästan varje dag. Oftast med golfgänget bestående av andra välbeställda herrar också de från London med omnejd.

Här syns Jimmy fångad mitt i svingen på första tee:

image581

En annan av alla de personer vi hade förmånen att stöta på därute på banan var Barbara (som egentligen heter något annat som bara kamrat Lasse K vet, om ens han). Hon är född och uppvuxen i Estoril, gissar jag. För precis lika lite som jag vet om Jimmys liv vet jag om Barbaras. Ändå kan jag tänka mig att Barbara är gift med en framgångsrik man som sällan tillbringar sin tid i det stora huset i Estorils utkanter. Han reser mest runt i världen på sina otaliga affärsresor. Därför är det tur att Barbara har golfen och vänninorna. Det blir inte 18 hål varje dag, men väl 9 hål. Tiden det skulle ha tagit spela de påföljande 9 hålen ägnas som oftast åt att diskutera aktuella frågor och dricka ett glas vin. Och det är ju inte helt fel det heller. Men Barbara, cigaretterna borde du dra ner på. Det skulle både din röst och din golf må bra av även om svingen redan nu ser ganska bra ut.

Här svingar Barbara med en träfemma på hål 5:

image582

Och det Jimmy och Barbara har ihop är de båda är medlemmar på Estoril Golf Club och valde att spela samma dag som vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0