Golfabstinens!

Klev utanför dörren redan kl 0700 i morse. Inte för att åka till jobbet och inte för att åka till golfbanan utan för att tvätta. Redan så tidigt kändes det i luften att det inte var en februarimorgon så som februarimorgnar brukar vara. Nej, det kändes annorlunda. Det kändes som en vårdag. Och då hände det. Abstinensen slog till. Hårt.

Efter att ha lagt i första maskinen satte jag mig vid datorn för att välja ut en bild från Lissabonresan som skulle passa på bloggen. Och vad händer då? Abstinensen blir värre. Det känns ju helt overkligt att det bara var en dryg vecka sedan jag spelade golf i strålande sol på gröna banor. Långt kvar tills det är möjligt i Sverige (i alla fall i min del av landet Cecilia :-) ). Känns jobbigt. Ska abstinensen finnas där i två, tre månader till? Känns jobbigt. Kanske skulle möjligheten att se golf på TV minska absitensen? Borde inte jag ha Golfkanalen?

image592

Kommentarer
Postat av: Jöran

Förstår inte vad som hindrar dig att ha golfkanalen. Har den själv sedan flera år. Nytt för i år är att LPGA även kommer att sändas. Ytterligare ett skäl för dig.

2008-02-10 @ 11:49:51
Postat av: Golfer

Jöran: Absolut ännu ett skäl.

2008-02-10 @ 13:49:57
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

För det första: Golfkanalen ÖKAR abstinensen. Det räcker med att slå på Europatouren en timme på förmiddagen så står man plötsligt nere på banan och tränar sving för fullt...
För det andra: Välkommen hit o spela ;-) I dag hade vi 10-11 plusgrader, härlig sol, och 36 hål i fint skick med sommargreener.

2008-02-10 @ 17:12:44
URL: http://blogg.skanemedia.se/ceciliaisberg
Postat av: Golfer

Cecilia: Visste att du skulle säga så om din del av landet, tyckte det var bättre att förekomma. :-) Ja tack, vid tillfälle kommer jag.

2008-02-10 @ 19:38:57
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0