Mellandagsrea

Jag besökte Dormy i Norrköping idag. En liten reautflykt. Det blev inget handlat. Dormy hade egentligen ingen rea att tala om. Visst fanns det lite nedsatta käder och klubbor, men inte direkt mer än normalt.



Självklart passade jag på att titta, klämma och känna på alla nyheter som nu börjat fylla hyllorna. Provslog också några av de nya klubborna.

Ping Rapture V2, drivern: Blev bara ett slag. Kändes okej. Ljudet dämpat, precis som på den första versionen.

Wilson Di9: Riktigt snygga. I mina ögon de snyggaste Wilson-järnen hittils. Ett litet minus för de fet skaften bara. De korta järnen var smäckra och de långa var stora, på gränsen till blaffiga (som Callaway X22!) men inte över gränsen. De var dessutom riktigt sköna i träffen.

Mizuno, MP-52: Snygga, med mindre huvud än jag hade trott. De korta järnen skulle jag säkert kunna trivas med. jag är mer tveksam till de långa. Sköna i träffen.

Mizuno, MX-200: Hittade bara en järn 6:a att testa och den var ruggigt skön. Kändes som om varje slag satt mitt i sweetspot.

Kommentarer
Postat av: Markus Stöld

Vilken tid var du där?



Jag körde ett långrace där idag var mellan 12.30 och 13.50 och testade klubbor.



Kanske var vi omedvetet nära :-)



Att kalla det mellandagsrea var väldigt magstarkt måste jag säga.

2008-12-27 @ 02:27:13
Postat av: Jocke

Om du ändå var här i Norrping kunde vi ju setts lite snabbt och tagit en fika ihop eller så.

2008-12-27 @ 11:41:30
URL: http://www.sicutmorisest.se
Postat av: Golfer

Markus: Då kan det varit du som klev in bland demoklubborna när jag gick. Det kom en kille i sällskap med en eller två andra och pratade om rätt skaft till ny driver.

---

Jocke: Igår hade det inte passat, men gärna en annan gång.

2008-12-27 @ 17:56:34
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0