Golf, whisky och rock

Jag har sagt det förr: golf, whisky och rock hör ihop. Man ska dock vara försiktig så att man inte överdoserar. För stora doser golf kan skapa "golfmättnad" eller försakande av annat i livet. För stora doser whisky förtar njutningen och förstör golfande och t o m liv ibland. För höga doser rock kan leda till tinnitus. Allt ska intas med förnuft och eftertanke.

Ikväll smuttar jag på några droppar ur ett glas jag fått från Golfförbundet för många år sedan. Jag gissar att förbundet numera inte håller sig med glas av den här typen.

Dropparna kommer från en flaska Lauder's. En blended för första gången på länge. I julhelgen blir det till att öppna Mackmyran.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0