Bollförrådet 4, Hogan

Ben Hogan har sedan företaget köptes av Callaway nästan försvunnit från marknaden. I alla fall i Sverige. Vartefter Callaway vuxit på bollmarknaden har Hogan krymt. Finns bollarna fortfarande kvar? Är det någon som köper dem? Går man in på www.benhogan.com så finns där inga produkter alls längre.





Apex Tour och Tour Deep var (eller är?) båda tourbollar. Sköna bollar med lite "tung" känsla. Jag fick dock aldrig ut mycket till längd ur de båda. Jag gillade Hawk bättre och spelade stor del av en säsong med den.

Mer om Hogan kan man läsa HÄR.

Kommentarer
Postat av: Roger

Jodå, Tour Deep finns kvar och jag har spelat med den sedan i höstas. Den har den skönaste bollträffen med långa järn av alla bollar jag testat och eftersom det är där jag behöver det där lilla extra självförtroendet är bollvalet enkelt.



Jag kommer dock att testa RX 330 så småningom...



// Roger

2009-04-09 @ 16:03:12
Postat av: Golfer

Roger: Kul att du hittade detta gamla inlägg och tack för informationen. Du bör absolut testa RX-bollen.

2009-04-09 @ 20:01:34
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0