Tappat kollen

Damernas British Open har precis avslutats. Jag har inte hunnit följa spelet, men kollade nyss resultatlistan. Jag slogs direkt av att jag tappat kollen på damgolfen.



Vilka är alla dessa duktiga spelare? Cristie Kerr och Lorena Ochoa känner jag igen såklart, men de andra? Man undrar ju vart utvecklingen är på väg. Kommer de asiatiska tjejerna att dominera damgolfen inom några år?

Stort grattis till bäste amatör Anna Nordqvist som gjorde en stark tävling. Jag såg Anna stå och nöta bunkerslag från en fairwaybunker för lite sedan. Slag, på slag, på slag. Alla såg lika bra ut, men tränaren instruerade och justerade hela tiden. Såg lite tråkigt ut faktiskt, men det betalade sig uppenbarligen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0