St Andrews, New Course

Första dagen var tänkt som resedag från Prestwick till St Andrews. Väl framme kunde jag inte hålla mig. Trots regn och rusk ville jag ut och uppleva någon av banorna. Old Course var såklart inte att tänka på. Jubilee var upptagen av en tävling, däremot var det möjligt att gå ut på New Course. Ny och ny, den stod klar 1895 och det är ju ett tag sedan.

Det var inget tryck på denna bana den här dagen. Några fyrbollar drog iväg före mig, sedan var det tomt. Så tomt att jag fick spela själv. Det gjorde inget. Det var en stor upplevelse att gå där själv. Spelade dessutom riktigt bra. I alla fall fram tills dess att jag var tvungen att gå igenom två av fyrbollarna.

New Course var en kul bana. Inte så svår även om svårigheter inte saknades. När dessutom vinden och regnet tilltog blev det lite knöligt. Det var min första runda på en riktig linksbana och det var en stor upplevelse. Så stor att jag nästan glömde att det ösregnade. Det hör ju liksom till med vind och regn.






Kommentarer
Postat av: Kerstin

Det verkar vara en lyckad resa. Klubbhuset är verkligen maffigt och banan är säkert en upplevelse att spela som du skriver.

Postat av: Golfer

Det var det på alla sätt. Mer bilder och intryck kommer.

2008-08-24 @ 20:11:19
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: UTE

Härliga bilder och du ser verkligen ut att trivas!

Ha det bra på hemmaplan och hoppas att vi hinner med någon runda innan säsongen är slut hälsar UTE.

2008-08-24 @ 21:52:05
URL: http://ute.blogg.se/
Postat av: Golfer

UTE: Det gjorde jag. :-)

2008-08-24 @ 22:01:55
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0