Kilmarnock (Barassie) Golf Club

Nästa bana som spelades var Barassie, strax söder om Prestwick. Man kan faktiskt åka tåget från Prestwick (där stationen ligger en wedge från Prestwick Golf Club) till Barassie. Samma sak där, stationen ligger nära klubbhuset och banan. Järnvägen ligger mellan banan och havet.

Barassie är en linksbana, men de första och sista hålen har mer karaktär som en svensk parkbana, tycker jag. Välskött och fin bana och inte alltför svår. Jag spelade ruskigt bra. Skrattade högt efter några hål eftersom alla puttar bara "drogs ner" i hål. Superscoren blåste dock bort på sista nio.

Dessvärre fick jag inget spelsällskap den här rundan, men det fungerade bra att spela själv.


Golfklubben har två banor. En 9-hålare och en 18-hålare. Det här är hål 9 på 9-hålaren.


Tredje hålet. Par 4, rakt in i vinden.


Hål 4. Par 3. 149 yards, rakt in i vinden. Jag slog en nedgreppad lugn spoon. Lite mycket klubba, men trodde mig inte kunna nå fram genom vinden med något annat. Och spoon funkade bra. 15 meter bortom flaggan, men kvar på green. Blev par såklart.


Hål 8, och nu friskade vinden i. Notera att tåget kommer farande till vänster.


Bara att rulla i för ytterligare ett par.


Havet och ön Arran syns på andra sidan järnvägen.


Kommentarer
Postat av: Anders

Jadu jag avundas dig verkligen. Vi hade en resa planerad i höst men nu ser den ut att gå om intet. En drömbana jag bara måste spela är ju Machrie ute på Islay. Kanonbana och det är ju inte fel att Ardbeg, Lagavulin mfl har sina destillerier i närheten :). Stor risk att jag åker själv snart efter att ha läst alla dina bloginlägg.

2008-08-27 @ 08:22:17
URL: http://backspin.se
Postat av: Golfer

Anders: Flyger man med Ryan Air till Prestwick är det inte alltför långt till Islay...och dit vill jag också. Inte tänkt så mycket golf i det sammanhanget utan lockas mer av whiskyn, men om man kan kombinera låter det kanon.

Adressen backspin.se funkade inte.

2008-08-27 @ 08:27:28
URL: http://golfers.blogg.se/
Postat av: Anders

backspin.se är ett kommande projekt :)

2008-08-27 @ 18:31:04
URL: http://backspin.se
Postat av: Golfer

Anders: Aha, spännande.Adressen finns med två "n" så jag trodde du skrivit fel.

2008-08-27 @ 18:44:48
URL: http://golfers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0