Galaxer så många braxer

Här omdagen kommenterade jag muntligt kamraten UTE:s blogginlägg om hans golfbyxor. Jag fick veta att han har ganska många par golfbyxor, fler än de som finns på bild i inlägget. Det fick mig att fundera över hur många par jag själv har. Med regnet piskande mot fönstret blev det idag garderobsstäd. Jag passade då på att räkna mina golfbyxor, men bara de hellånga och undantaget regnbyxorna. Galaxer i mina braxer vad förvånad jag blev när jag upptäckte att det i garderoben hängde 12 par byxor som är köpta bara för att spela golf i. Två par fick gå till återvinning. Det ena paret hade tjänat ut och det andra (ett par röda med för hög midja) trivdes jag inte i.

Är det för mycket att ha tolv par golfbyxor?
Nej, inte alls. Man får ju ha 14 klubbor i bagen så varför inte 12 par golfbyxor.

Kommentarer
Postat av: UTE

Det var trevligt att höra att även du har gott om golfbyxor. Har sedan inlägget vädrat de gröna på banan och det blev i samband med Golfresans tävling på Nynäshamns GK och de gick riktigt bra. Tror att vi, Bengt-Erik och jag, var runt 15 plats av 120 startande par.

2008-08-05 @ 19:25:34
URL: http://ute.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0