Det tar aldrig slut

Köpandet av golfklubbor tar aldrig slut. Det är lika roligt varje gång. Idag blev jag bara tvungen att göra ett nytt inköp.

En ny trä 7:a blev det. Har sedan tidigare i bagen en 19 graders trä 5, men när det är regnigt och vått har jag fått för mig att det skulle vara bättre med en trä 7:a i bagen. Dessutom har jag senaste rundorna, oavsett väder, saknat en klubba som går så långt som en trä 7:a går i mina händer. Hade under ett par rundor med en gammal TaylorMade trä 7:a med ut på banan, men den var lite vippig i skaftet jämfört med övriga klubbor i bagen. Därför fick det bli en ny idag.

Jag köpte en ny Callaway Big Bertha Fusion Fairwaywood #7 (modell 2006) för 1.200 kr.
Fick med två trepack bollar Callaway HX Hot och Hx Hot Bite.



Innan jag bestämde mig testade jag efterföljaren till Fusion, dvs FT-modellen. Jag fick känslan av att den gick högre än Fusion. Inte längre, men högre. Sedan var skaftet lite styvare och det är jag inte betjänt av. Dessutom kostade den lite drygt dubbelt så mycket, 2.495 kr.

Testade också Big Bertha-modellen. Mjukare skaft och lite för stort klubbhuvud. Dessutom 800 kronor dyrare än Fusion.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0