Angry Friday!!

Tänk att det ska vara så svårt med kommunikation och kommunikationer.

Igår hade jag kontakt med DHL. Två gånger. Jodå, paketet med puttern låg på terminalen i Västberga klar för att lastas på en lastbil med destination Gnesta. Eftersom Västberga ligger bra mycket närmare min arbetsplats i Stockholm än bostaden i Gnesta föreslog jag att klubban skulle lastas på en bil med destination Stockholms centrum istället. Nej, se det gick inte. Det blev svårt. Enklare att skicka puttern sex mil åt andra hållet istället om nu någon kunde ta emot paketet när det väl nådde Gnesta.

Knepigt. Det är inte varje dag någon är hemma mitt på dagen en vardag. Jag kunde dock vara flexibel och valde därför att arbeta hemifrån under förmiddagen för att ta emot klubban som lovades dyka upp mellan tio och tolv. Men inte kom det någon klubba inte. Ringde och pratade med både DHL:s omlastningscentral i Södertälje och chauffören som kör DHL-gods till Gnesta. Ingen ville kännas vid att någon leverens av klubban var utlovad till idag. "Nä, det var inte mig du pratade med", sa mannen på omlastningscentralen. Vem det var lyckades vi aldrig reda ut, men faktum är att jag pratade två gånger med någon på DHL igår och blev lovad att klubban skulle anlända idag. Men det är klart helt lätt att reda ut vem som lovat vad var det ju inte. Det är ju tre, fyra olika personer som svarar i telefonen på omlastningscentralen.

Nu kommer den på måndag istället.

Vad kan man lära sig av detta?

Jo, kommunikation är svårt.
Jag pratade helt klart med någon som lovade något som man inte lyckades hålla eller helt enkelt glömde bort. Miss av DHL. Jag borde självklart ha tagit namnet på den person jag pratade med. Miss av mig.

En sak till. Kommunikationer är svårt. Det är hur enkelt och smidigt som helst att skicka paket med express från USA eller Storbritannien till Sverige. Det är dock hur svårt som helst att frakta paketet de sista milen. Där upphör liksom expressfarten. Miss av DHL.

Nåja. Jag lär klara med mig utan puttern under helgen. Jag har liksom inget annat val. Men arg blev jag. Nu är jag dock lika lugn som vanligt en fredag, men jag saknar Let's dance.

Kommentarer
Postat av: Dan

ja, man skulle kunna säga, hata DHL och kör med UPS istället. Men jag skulle bli fly
förbannad om jag hade blivit lovad! dåligt av DHL, hoppas att du gjorde klart för dem att det var dåligt av dem..

2008-04-05 @ 19:58:08
Postat av: johan

verkar vara så med allt från utlandet. gäller både golfgrejer och bildelar. till sverige kanonfort men sen, icke sa nicke. av princip ska man vänta i ledet. hoppas den kommer och du blir nöjd

2008-04-05 @ 22:50:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0