Klubborna på hyllan

Golf.se frågar läsarna om de lagt klubborna på hyllan för den här säsongen. I skrivande stund säger huvuddelen av läsarna att de inte avslutat säsongen ännu. Det är klart att vi inte har. Varför skulle vi? Banorna är som finast just, dessutom är det ju inte överdrivet kallt ute. Jag kan tycka att golf när det är under fem grader varmt inte är helt skönt, men är suget tillräckligt starkt så spelar temperaturen inte så mycket. Bara att klä sig därefter.

Det som kan sätta stopp för golfandet på hösten är just suget, att längtan efter att spela försvinner. Jag brukar inte uppleva att det inträder någon form av golfmättnad i mitt utövande, men det gjorde det förra hösten. I november. Det var första gången. Kändes jobbigt. Ungefär som ett behov som plötsligt upphör. Man blir helt omskakad. Hoppas jag slipper uppleva det igen.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Mättnad har jag aldrig känt. Däremot kan det efter en dålig runda kännas skönt med ett litet brake.
Höstgolf är härligt med rätt kläder. Ett par stora handskar mellan slagen brukar göra underverk. Kalla fingrar ger inga bra slag.

2007-09-20 @ 09:24:54
Postat av: Cecilia

Det är ju nu man börjar komma igång. Resten har varit försäsong ;-)

Postat av: JB

Inte direkt sugen på att spela längre men ett samtal ifrån Alec's golf igår kan eventuellt tvinga ut mig en tur till rangen. Efter ca. 8 veckor !!!! har de äntligen fått hem min efterlängtade Ping G5-spoon. Hoppas att den denna gång kommit med skaftet jag beställt...
Nästa säsong, då jäklar ;-)
Mvh,
JB

2007-09-20 @ 12:32:44
Postat av: Dan

Jamen se på det underbara vädret idag! Solen skiner och golfbanan bara väntar..perfekt golfväder

2007-09-20 @ 14:44:19
Postat av: Golfer

Jöran: Varma vantar att ta på mellan slagen är bra. Vintergolfhandskar är däremot inget vidare. Man tappar känslan.
Cecilia: Nåja...kanske i din del av landet. :-) ...men nu har ju jag ett jobbtips till dig som kan få dig att flytta norrut.
JB: Åtta veckor!? Vad för skaft och varför just G5? Nästa säsong är snart här. Uppbyggnadsträningen börjar väl i....ehh, november?
Dan: Precis! Hoppas det håller i sig. Jag ska ha ett "möte" med två arbetskollegor på Drottningholm i morgon eftermiddag.

2007-09-20 @ 19:21:54
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: JB

Först ville jag ha ett skaft som inte gick att få men det "glömde" Alec's att meddela mig...sedan skickade PING en med grafitskaft och nu äntligen kom en med stålskaftet jag ville ha. Det blev en G% på grund av det lite större huvudet än t.ex. Raptor och G10 plus att jag gillar Annas G5-driver trots att den är på 13,5° och med ett riktigt fiskespö till skaft (jämfört med mina vanliga åtminstone). Har dessutom alltid haft en svag punkt för just PING och funderar lite på att ta tillbaka mina ISI-järn eller möjligen satsa på de nya I10.
Mvh,
JB

2007-09-21 @ 00:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0