Blåst?

Vaknade i ottan i morse. Nästan med ett "äntligen!" på läpparna. Nja, kanske inte riktigt, men i alla fall med ett visst lyckorus i kroppen. Inte över att jag skulle tvätta familjens tvätt med start klockan 0700 utan över att få sätta mig vid den nya, fina, platta, stora teven och se Solheim Cup. Man kan bli lycklig över mycket. Att få se golf på en ny, fin, platt och stor teve är en sak att bli lycklig över. I alla fall om man som jag inte kan se golf på teve så ofta. Och särskilt om man varit förpassad till en 17 tumsteve i två (eller är det tre?) veckor.

Må tro att jag kände mig blåst på konfekten när sambon ropade från teve-soffan "det blåser för mycket så dagens matcher är uppskjutna". Jag har då aldrig hört talas om något liknande. Tråkigt för arrangörerna. Tråkigt för publiken. Tråkigt för spelarna och för kampen. Att det dessutom är tråkigt för mig sittandes framför den nya teven känns i sammanhanget ganska futtigt.

...nu kom beskedet. Matcherna inleds kl 10.15. Hoppas inte spänningen i matcherna blåser bort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0