Tankevurpa i häcken

Gräva. Spetta. Lyfta. Det har jag gjort idag. Vi har planterat en ny häck grannen och jag. Det gick förvånansvärt lätt och bra. Till en början i alla fall. Efter grävandet skulle vi spätta upp botten på gropen. Grannen spettade halva innan jag tog över och spettade andra halvan. Det kändes bra och tanken slog mig att det måste vara bra för svingmusklerna att spetta. Hela kroppen arbetade, precis som den ska göra när man slår de där långa drivarna (som jag drömmer om).

Efter att ha spettat skulle jag bara raka ner lite jord i gropen. Det var då det hände. "CRACK"...sa det i ryggen. Attan vad ont det gjorde! Precis när allt kändes så bra i kroppen så säger den ifrån. Typiskt.

Jag har efter många månaders frånvaro varit på gymmet två gånger den här veckan. Precis som man ska göra när man börjar träna har jag tagit det lugnt. Lätta vikter. Försiktigt. Försiktigt. Men idag. I samband med häckplanterandet. Hur gjorde jag då? Jodå, öste på som om hela kroppen var van vid kroppsarbete. Och vad hände? Jo, "CRACK" och så kanske det var slut på golfandet den här säsongen. Klantigt.

Kommentarer
Postat av: Dan

stackare, learn by doing...
hoppas det inte var för alvarligt

2007-10-21 @ 07:24:24
Postat av: Golfer

Dan: Tack. Ingen golf idag.

2007-10-21 @ 10:46:51
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Bättre nu?
Annars: Testa bastu eller ett varmt, långt bad. Att få igång blodcirkulationen där det smärtar brukar göra läkningen snabbare när man dragit sönder sig lite. Dessutom mjukar det upp.

Postat av: Golfer

Cecilia: Tack. Ja, lite bättre. Har också fått hjälp med massage.

2007-10-22 @ 19:39:22
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Haha, jag hade tänkt föreslå massage också, men tog bort det ur kommentaren. Tyckte synd om din sambo ;-)

Postat av: Golfer

Cecilia: Hon "slapp" masseradet, gick till min favvonaprapat.

2007-10-23 @ 10:42:42
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0