Reserven lyckades inte leverera

Idag var jag inkallad som reserv i en matchspelsserie som har pågått hela säsongen. Matcherna idag utgjorde finalspelet. Jag fick Janne som spelkamrat. En trygg spelare som jag aldrig sett missa en enda slag, förrän idag. Vi fick det kämpigt Janne och jag. Ulf och Kjell, som vi spelade bästboll mot, kunde vi helt enkelt inte rå på. Framför allt Ulf var vass idag. Långa drivar och säkra järnslag gjorde att det hade krävts ett antal birdies från Jannes och min sida för att vinna hål. Vi gjorde dock inte en enda birdie och fick se oss besegrade med 3/2. Grattis till Ulf och Kjell.

Trots deras vinst av matchen mot Janne och mig blev det förlust för det lag som Ulf och Kjell spelade för. Så kan det vara. Golf är ett tufft spel.

Mitt eget spel idag funkade hyfsat bra. Framför allt satt drivarna bra. Ett skogsbesök, men övriga drivar låg på eller precis intill fairway. Jag hade dock lite svårt med längderna med järnen. Det var bara sex grader när vi slog ut och då flyger ju inte bollarna som vanligt. Trodde jag i alla fall. På första hålet tog jag för mycket klubba och på andra vågade jag inte gå på bollen och slog därför för kort.

image371

image372

Bilder från Strängnäs GK.

Kommentarer
Postat av: UTE

Än en gång tack för dina insatser under gårdagen och det var ju inte undra på att Ulf vann "närmast hål efter tre" på blå femma med det spel som du beskriver.
Undrar vad som hänt med Janne för han brukar ju gå som ett urverk på banan och inte göra några större missar?
Hälsningar
UTE

2007-10-08 @ 07:41:07
Postat av: Golfer

UTE: Ulf spelade bra hela vägen. Jannes spel var inte dåligt, men jämfört med hur han brukar spela så var det skillnad.

2007-10-08 @ 08:49:00
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0