Fega inte ur!

Under hösten och vintern är det många som beger sig till varmare land för att golfa. Hur det blir för min del återstår att se, jag brukar ju åka utomlands för att golfa en gång om året. Hoppas att det blir en resa i januari/februari med samma gäng som åkte i år. Planeringen ligger i startgroparna.

Om man nu ska ut och resa kan det hända att man snubblar över sådant som man egentligen inte vill veta finns. Jag tänker på olika former av sexturism. Att barn far illa mår i alla fall jag väldigt illa av. Om det dessutom handlar om sexuellt utnyttjande blir det om möjligt ännu värre. Det kan vara lätt att blunda eller låtsas som man inte ser. Fega ur helt enkelt. ECPAT har precis startat en kampanj för att hindra den barnsexturism som trots allt finns. 300 svenska resebyråer har anslutit sig till kampanjen.

Ska du ut och resa i vinter, tänk på alla barn som far illa och fega inte ur!

image379

image377


Läs mer om kampanjen här och här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0