Första tee, Eskilstuna GK

image449

En av mina favoritbanor på sommaren. Just nu i vinterskrud, något som inte hindrar att en del spelar vad det verkar. För nog ser det ut som om någon nyligen slagit en boll från den här mattan. Min boll klarade sig dock från att lämna mattan komprimerad, den lyftes istället upp mjukt och hittade värmen i min ficka efter en liten kort utflykt till mattan.

Vid mitt korta besök tänkte jag en stund på Alastair Scott Robinson som nyligen lämnat oss. Jag kände honom inte närmare, men växlade alltid några ord med honom när jag besökte klubben. Och han kom alltid ihåg mitt namn, trots att vi träffades sällan och trots att jag inte var medlem på klubben. Senast vi pratade gav han mig råd kring puttning. Jag hade ju en del problem med puttningen under den gångna säsongen. Om det var Alastairs råd som hjälpte mig till bättre puttning vet jag inte, men tack vare råden avstod jag från att köpa en ny putter just då i alla fall. Jag kommer att sakna honom vid mina framtida besök på Eskilstuna GK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0