Ett härligt pensionärsliv

Igår träfffade jag en gammal arbetskamrat som jag inte träffat på elva år, dvs inte sedan jag började spela golf för tio år sedan. Roligt att ses igen efter så många år. Eftersom han är pensionerad sedan en tid frågade jag såklart hur han hade det och vad han fyllde dagarna med. Då började det lysa i ögonen. Ja, ni förstår själva vad han svarade:
"Jag spelar golf!" Det visade sig att han bor 50 meter från en av de havsnära banorna i Skåne. "Jag spelade min 174:e runda för året igår", fortsatte han. 174 rundor! Det är bra mycket det! Då gäller det att ligga i. Jag vill minnas att han så att banan förra vintern var stängd under bara tio dagar. Jamen, sa jag, på vintern tar du det väl lite lugnare och går med halvset som om det bara vore en promenad. "Nej, nej, det är fullset som gäller hela tiden", svarade kamraten. "Vi spelar ju tävling flera gånger i veckan", fortsatte han.

Låter som ett härligt och avkopplande pensionärsliv, eller hur?

Jag hoppas kunna göra ett besök på den omtalade banan, men det får vänta tills värmen återvänder igen.
20 sekundmeter och fem grader varmt låter lite väl tufft. I alla fall för en golfare från sörmländska inlandet.

Kommentarer
Postat av: UTE

Härligt!
Ligger bara 24 rundor efter men har nu valt att ställa in klubborna längst in i garaget då det ibland kan bli lite mycket av det goda. I jan kommer dock, förhoppningsvis nya, klubbor fram igen då det är dags för en ny "tävlingsvecka" i Lissabon.

2007-11-22 @ 22:25:15
Postat av: Dan

haha, klockren inställning "Nej, nej, det är fullset som gäller hela tiden"

2007-11-23 @ 09:43:24
Postat av: Cecilia

Man ska bo i Skåneland om man älskar golf. Nu ska jag ut på veckans tredje runda :-)

Postat av: Golfer

Tänk så olika det kan vara. Vi "häruppe" i mitten av Sverige ställer in klubborna och andra "där nere" sliter med scorerna. Sverige är fantastiskt.

2007-11-23 @ 19:48:59
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0