Att drömma i bilder

Det har verkligen varit tunnsått med blogginlägg här på senaste tiden. Banan har stängt och en opererad tå har begränsat möjligheterna att träna och dessutom är november ingen högsäsong för nyheter på golfmarknaden. Det är bara några orsaker, men den främsta orsaken är att helt enkelt att det är jobb upp över öronen just nu. Många bollar i luften, men dessvärre inga golfbollar. Att ha mycket att göra brukar jag sällan eller aldrig lida av. Särskilt inte under golfsäsong. Finns det något mer avkopplande än att gå en golfrunda? Nej, det är svårslaget. I alla fall för mig. Den här veckan drabbandes jag dock av något som jag aldrig varit med om tidigare. Jag vaknade mitt i natten och alla de där bollarna snurrade runt i huvudet och jag kunde inte somna om.

Jag försökte mig på det där knepet som jag tar till ibland när jag lägger huvudet på kudden och vill somna skönt. Knepet går ut på att för mitt inre framkalla bilder av banor jag spelat och golfslag jag slagit. Det brukar alltid fungera. Efter ett hål eller två så somnar jag som ett barn. Så skönt. Det lyckades dock inte natten den veckan. Det som hände var att mina framkallade bilder inte blev "vanliga" bilder utan de blev till powerpointbilder! Powerpointbilder som jag hela tiden fastnade på eftersom varje bild kommenterades. Och jag hittade inte orden på något sätt. Jag kom inte längre än första hålet på Kallfors hur jag än försökte. Det fanns inget val, det vara bara att kliva ur sängen mitt i natten och så att säga "börja om från början".

Upp, dricka ett glas mjölk, äta en skorpa, borsta tänderna och sedan hoppa (nåja...) i säng igen. Nu gick det bättre powepointbilderna var borta och jag tror jag gjorde birdie på första hålet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0