Lek med boll

Jag fick ett mail från en kvinnlig golfkamrat igår. Hon berättade om en "indicent" under hennes och makens golfrunda på Troxhammar GK under helgen. Jag återger den lilla berättelsen. Önskar att jag varit med och att jag haft kameran i högsta hugg.

"På 16 hålet blev det en kamp mellan en liten busig räv och mig och maken om
bollarna! Vi slog ut och han galopperade fram ur buskarna och tog bollarna i
munnen och var kvickt inne i buskarna igen med sina fynd! Vid ett tillfälle
såg det ut som om maken kunde ha chansen att rädda sin boll - han spurtade
de sista 5 metrarna för att ta bollen, men rävungen var snabbare och helt
orädd snöt han den mitt framför nosen på maken alltså!"


Busig krabat. Och hellre rävar än ormar på banan, som jag skrev om häromdagen.



Kommentarer
Postat av: AIK:aren

Detsamma hände två i min boll och två i bollen efter på hål 14 Troxhammar veckan innan. 2 ProV1 och 2 nya Callaway. Rävrackaren har nog grytet fullt av bollar. Förtjusande, men dyrt

2007-05-23 @ 19:46:29
Postat av: Golfer

AIK:aren : Lite kul faktiskt. Undrar om det varnas för den lilla tjuven i receptionen? Golfvärden på Kallfors varnade oss för ormarna i ruffen till vänster om ettan fairway. Bara en av oss hamnade där och det var inte jag. Vad säger man på Troxhammar? Slå inte längre än att du snabbt kan springa fram till din boll efter utslag på hål 14 och 16?

2007-05-23 @ 21:52:37
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

I Degeberga fanns det en halvtam lekfull iller som sprang o puttade ned alla bollar han hhittade i ett vattenhinder. Detta inträffade under Telia-tourkvalet för två år sedan tror jag.
Jag funderade mycket på hur man skulle agera som golfare i den situationen, tillräckligt mycket för att gå in på ett golf-forum o fråga. Svaret jag fick var att bollen bara skulle återplaceras utan plikt.
Men vad gör man om en räv stulit bollen?

Postat av: Golfer

Cecilia: Svaret på din fråga är väl att man ska spela en ny, eller? Låter rimligast.

2007-05-23 @ 22:44:11
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0