First impression last

Brollsta Golfklubb ligger några mil norr om Stockholm. Banan är inne på sin sjunde säsong och är kanske mest känd för att ha bland de bästa greenerna i Sverige. Hos mig lever också banan som en av de knepigaste jag spelat. Egentligen är den kanske inte så svår, men på ett antal hål finns vatten i spel som av någon anledning drar till sig just mina bollar. Det spelar ingen roll om jag spelar safe med till höger på hål 9 t ex, min boll hittar till vattnet i alla fall. Om inte på första slaget så väl på andra. Att sedan kamraterna i dagens boll också gick i vattnet, det hjälper ju knappast mig. Vi spelade ju inte samma spel. Hos mig dök inte ens tanken upp om att försöka nå green på andra sidan vattnet.

image138

Positivt från dagens spel var att puttningen fungerade bra, trots att Brollstas greener är svåra eftersom många är upphöjda och dessutom hårda. Idag var de dressade så det var inte lika snabbt som det brukar vara.

Jag har spelat Brollsta en gång tidigare. Efter att ha spelat den ytterligare en gång så känner jag mig ännu en gång besegrad. Visst rullade jag i lika många par som jag brukar när jag spelar, men däremellan var det inte att hurra för. Därför är det bara att konstatera "first impression last", som dom säger i den gamla Axe-reklamen. Brollsta är en svår bana för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0