Test av driver; KZG GF460

 GF460

För några veckor sedan besökte jag klubbmakaren för att testa framför allt Cleveland HiBore XL. Ni som läst det inlägget kommer kanske ihåg att jag även provade KZGs driver GF4. Mycket skön klubba som jag kommenterade lyriskt. Jag fick då reda på att klubban skulle komma i en större, 460cc, modell; GF460. Nu har jag varit och provat den. Stegade in hos klubbmakaren med både förväntningar och bävan inför hur jag skulle uppleva klubban. Om det skulle visa sig att den gick betydligt längre än min Bang Bangster visste jag att det skulle vara svårt att låta bli att lägga en beställning. De dryga 4.000 kronorna till trots.

Efter ett tiotal slag kunde jag andas ut. Det blev ingen beställning. Jag fann inte alls samma känsla i GF460 som i den något mindre GF4. En del av känslan kanske går att hänföra till skaftet, men klubbhuvudet i GF4 kändes solidare och stabilare. Dessutom, och det var avgörande, jag fick inte ut mer längd av GF460 än jag fick av min Bangster. Och det kändes bra. Nu är det alltså testat och bevisat. Jag ska inte ha någon ny driver i bagen den här säsongen. I alla fall inte under försäsongen. För man vet ju aldrig.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Hej, säsongen har inte kommit igång ännu. Callaways nya FT-i har såvitt jag förstått inte riktigt börjat levereras ännu. Pröva den, jag ser fram emot dina synpunkter

2007-03-09 @ 11:52:13
Postat av: Golfer

Jöran: Provslår gärna din när den dykt upp. :-)

2007-03-09 @ 19:34:16
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0