Första intrycket av nya drivers

Häromdagen besökte jag Dormy. Hade vägarna förbi och hoppade såklart in. Inga köpintentioner. Nej, nej... Skulle bara titta lite. Nyheterna för säsongen håller som bäst på att fyllas på i hyllorna, men än saknas mycket. Framför allt tyckte jag att det saknades vårkollektionerna vad gäller kläder.

Nike Sumo2 fanns i alla fall att titta, klämma och känna på. Första intrycket var att det var stor. Större än jag trodde. Såg ut och kändes betydligt större än Callaways FT-i.

Klämde och kände även på Cobras Speed LD. Den var riktigt snygg! Men skaften. Hmm, utan att ha provslagit tror jag att det finns mer att önska där. Regularskaftet kändes riktigt, riktigt mjukt. Och stiffskaftet var i styvhet närmast att jämföra med regularskaftet i Nike Sumo2, med den skillnaden att det flexade högre upp. Men, som sagt, detta är första intrycket och utan att ens ha provsvingat.

Om det nu skulle visa sig att skaftet i Cobra är så mjukt som jag tror det är, kan det ändå vara en köpvärd klubba. Huvudet såg som sagt riktigt bra ut. Stort, men snyggt. Klubban kostar 2.995 kr. Låt klubbmakaren byta ut skaftet som passar just din sving och du får en riktigt snygg och säkert också bra driver för ca 4.500 kr, dvs 1.000 kr mindre än vad Callaway FT-i kostar utan skräddarsytt skaft.

Om jag köpte något på Dormy? Självklart. Blev en snygg Nike-tröja i färger som kommer att matcha min bag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0