Det kostar att lindra suget

Golfabstinensen är nu på topp. Solen har strålat från klarblå himmel under de senaste dagarna. Arbetsdagarna. Hoppas komma ut och spela i helgen, men hemmabanan Kallfors är fortfarande stängd och öppnas först den 14 april. Kollade i närområdet, framför allt den gamla hemmaklubben Gripsholms GK. Jodå, där fanns det tid på söndag. Men det kostade 450 kr! Det tycker jag är mycket för spel på vårbruna fairways och greener. Jag förstår Gripsholm som tar fullpris trots banans skick (som jag inte vet mer om än jag kan gissa mig till). Sedan står det ju var och en fritt att avgöra vad det är värt att lindra suget. För mig blir det nog rangen och några korthål på Järna GK istället för 450 kr i greenfee på Gripsholm. Sparar hellre de kronorna tills dess banan i Mariefred är frodigt grön.

Kommentarer
Postat av: klanis

Gripsholm brukar ju alltid öppna tidigt men som sagt, det kostar..
Huvudstaden har öppnat sina banor i helgen men jag har inte varit ute än. Imorgon är det städdag.

2007-03-31 @ 12:52:49
URL: http://klanisblogg.blogspot.com/
Postat av: Golfer

Klanis: Med det fina väder som vi fick idag blev suget ännu värre...så nu är jag inbokad på Gripsholm i morgon i alla fall.

Tack för att du hittade hit och kul att du kommenterade.

2007-03-31 @ 15:34:29
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: UTE

Hej Golfers!
Kan rapportera att bade Furnas och Batalha statar med harliga banor. Speciellt Furnas ar fin. Greenerna ar inte att leka med pa nagon av banorna. De klipps varje dag coh de ar mycket snabba. Forra veckan tavling "narmast hal efter tva slag" vanns av en kille som forst lag tva meter fran flaggan men efter andra slaget lag han fyra meter fran. Det kallar jag snabba greener.
I morgon ar det partavling och 20 av 22 kommer till start.
Tyvarr missade jag dagens tavling. Det var San Miquelmasterskap pa Furnas och det var 16 anmalda och mellan 2-13 i hcp. Det var synd. Skall kolla om det ar nagra tavlingar kommande lordagar da jag ar ledig.
Hoppas att Du snart kommer ut sa att Du kan matcha 318 m halsar UTE fran ett soligt Azorerna!

2007-04-01 @ 00:07:37
Postat av: Golfer

UTE: Tack för rapport. Jag tittar allt på din blogg varje dag. Kul att se hur du har det och kul att se bilder från banorna jag själv spelat. Golfsuget blir ju dock inte direkt mindre. Idag ska jag i alla fall spela. Några snabba, välklippta greener är väl knappast att vänta, men en och annan 318 meters driver kanske det kan bli. Med några studsar på sprinklerlock och medvind är det inte alls otroligt.
Så att även Strängnäs nu har öppnat Blå-Gul med några provisoriska greener. Säsongen med gröna banor är på väg hit också. Skönt.
Ha det fortsatt bra.

2007-04-01 @ 07:21:19
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0