Dags att träna

Årets första riktiga vårdag kom till min hemby idag. Klarblå himmel, strålande sol och sju grader varmt. Snön smälter undan fort nu. Slängde ett öga i tioårskalendern och kunde se att det idag för ett år sedan var minus tio grader och fortfarande ett tjockt snötäcke på terassen. Våren tycks komma tidigare i år. Skönt det, för nu vill jag ut på banan igen. Blir säkert till att vänta några veckor till, men eftersom jag slarvat tidigare är det nu hög tid att börja svingträningen. Därför gav jag mig av till golfhallen, eller i rättvisans namn kanske jag ska säga tennishallen. Rosvalla i Nyköping har avdelat en del av tennishallen för oss golfare. Varje gång jag är där slås jag av att det är så få som är där. Så också denna gång. Jag var ensam.

Svingade lite lugnt igenom de klubbor jag hade med mig bagen. Kändes bra, men efter att ha filmat svingen kunde jag konstatera att det kanske inte var så bra i alla fall. Samma fel som vanligt. Lite bättre än samma tid förra året, men svingfelet finns där. Tänk att det ska vara så svårt att ändra! Jag vet dessutom att det inte går att ändra svingen genom att köpa en ny klubba. Synd. Blir nog till att ta en lektion till innan banorna öppnar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0