Benross prisvärd golfutrustning

Benross startades 1997 och är idag ett av märkena i mellansegmentet på den brittiska marknaden för golfutrustning. Jag har fått ett önskemål i en kommentar på bloggen att skriva några rader om framför allt deras drivers.  Eftersom jag är en flitig läsare av brittiska golftidningar så har jag noterat att Benross ofta förekommer i testerna i dessa tidningar. Om deras produkter finns på den svenska marknaden är jag osäker på. Det skulle dock förvåna mig om de gör det. Deras klubbor ligger i en prisklass som placerar sig under de mer kända märkena på den svenska marknaden, men över de olika kedjornas egna klubbor som t ex Stadiums 4D och Dormys Open. Det är precis på samma sätt med ett annat brittiskt märke nämligen Progen. Deras klubbor går att hitta i svenska butiker. Om man har tur. Vill man köpa prisvärda klubbor och inte vill betala för märken som Callaway eller TaylorMade så är Progen och Benross bra alternativ.

För ett par år sedan letade jag med ljus och lykta efter Progens wedgar. De fick i test efter test mycket bra recensioner så jag tyckte de skulle passa bra i min bag. Under mitt letande pratade jag med en innehavare av en GolfStore-shop. Han menade att Progen säljer för dåligt för att det ska vara värt att köpa in dem till butik. De som vill köpa billigt köper kedjornas egna märken. De som är beredda att betala mer köper mer kända märken. Ingen vill köpa de där produkterna mitt emellan. Utom jag då. Och kanske också Magnus som önskade några rader om Benross.

Köper man t ex Benross så är jag övertygad om att man får bra klubbor till ett bra pris. Vad jag kan påminna mig så har deras produkter som oftast fått bra recensioner i testerna i de brittiska tidningarna. Ett exempel är deras billigaste driver V12+ som fick fyra av fem stjärnor i senaste testet i Todays Golfer. Klubban kostar i England motsvarande 1.400 kr (frakt och moms tillkommer) och har Aldila NVS som standardskaft. Klart prisvärt.

Vill man läsa recensioner av V12+ kan man göra det här: GolfMagic


Kommentarer
Postat av: David

Angående Progens wedgar; nu kan du beställa för 20 pund på onlinegolfs rea!

2007-03-06 @ 21:11:37
Postat av: Golfer

David: Billigt! Jag säljer just nu mina (fina!!) Progen-wedgar för 300 kr.

2007-03-06 @ 22:19:56
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0