Nya bollar från Callaway

På Stadium kan man nu (eller snart) köpa en Callaway-boll som heter CXB till priset 199 kr per dussin. Det ordinarie priset uppges vara 349 kr. Det senare tror jag inte ett dugg på.

CXB, CXR och CX3-Hot är tre nya bollar från Callaway som i beskrivningen går att likna vid Big Bertha och Hx Hot. B i CXB och R i CXR står för blue respektive red. Blue lite mjukare och red lite hårdare. CXB och CXR är tvådelsbollar medan CX3-Hot är en tredelsboll.

Värt att notera är att dessa tre bollar inte har det s k HEX-mönstret på sina dimples. Ett mönster som ska förbättra bollens aerodynamik och som bidragit till att Callaways bollar blivit så populära. Det gör bollarna i mina ögon lite billigare bollar än Callaways övriga bollar. Det intrycket förstärks av att de säljs till lågt pris på Stadium och kedjan Wal-Mart i USA.

Bollarna säljs i USA till samma pris som Big Bertha respektive Hx Hot. Varför de nya bollarna skulle vara dyrare än Big Bertha och Hx Hot när de nu kommer till Sverige förstår jag inte. Jag tror aldrig att vi kommer att få se de tre nya bollarna till det ordinarie pris som Stadium uppger. Därför blir jag lite upprörd när Stadium skriver att det ordinarie priset skulle vara 349 kr.

Här, här och här går det att läsa vad några tycker som testat bollarna.

image211
image212
image213
image214

Mönstret på CXB, CXR och CX3-Hot:
image215

Hex-mönster:
image216

Kommentarer
Postat av: Peter

Kikade lite på bollarna dom hade på Stadium och 349 skulle då aldrig jag betala för dom :)

2007-06-30 @ 17:45:30
Postat av: Magnus

Snygga kartonger gör de i alla fall även om priset inte tilltalar mig.

2007-06-30 @ 18:17:44
Postat av: Golfer

Peter: Tveksam jag också och det utan att ha sett dem i verkligheten.
Magnus: jag håller med.

2007-06-30 @ 20:31:12
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0