Det var det där med kläder...

Jag trotsade regnet och gav mig ut som planerat. När jag lämnade hemmet hade vi 20 mm i regnmätaren och det regnade fortfarande. Sådant där fint regn som man bli dyngsur av utan att märka det.

Väl på första tee dök inte de inbokade spelarna från Möre respektive Vallentuna upp. Dåligt. Att man avstår spel pga regn det kan jag ha förståelse för, men att låta bli att slå en signal till klubben eller går in på nätet och boka av sin tid, det förstår jag inte. Slött är vad det är. Som väl var dök Johan upp tillsammans med sin sambo Sophia. Det var Sophia som hade föreslagit att det skulle bära av till banan idag. Lite regn skadar inte, så gladeligen föreslog hon sin sambo att dom skulle åka till golfbanan. Inte för att hon skulle få spela, utan för att Johan skulle få spela en gång till den här helgen. Det är kärlek det.

Jag skrev under förmiddagen att det inte finns något dåligt väder, bara dåliga kläder. När Johan och Sophia åkte hemifrån pekade väderleksprognosen på att det skulle sluta regna. Så varför ta regnkläder, tänkte Johan och Sophia och begav sig till golfbanan i nya blåjeans respektive piratbyxor i bomull. Jag skulle nog för dagen kalla den klädseln för om inte rent dålig så i alla fall mindre ändamålsenlig. Men med en optimistik livssyn och gott humör tänker man kanske inte på vädret. Sophia sa t o m "det är ett skönt regn". En sann optimist. Trevligt med sådant sällskap på banan. Tack för det. Och lycka till med golfen båda två.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Vi spelade tävling under förmiddagen i dag. Solen strålade. Lagom när vi packat in i bilen o begett oss hemåt började det droppa mot vindrutan. Sedan har det ösregnat hela kvällen. Vad kallas sånt? Superflyt, eller?

Postat av: Sophia i bomullsbyxan


Imorgon skall två nya gore-tex set inhandlas. Fortfarande blöta.
Tack för trevligt sällskap och tips om en kul blogg!
/Fia och Johan

2007-06-18 @ 00:08:51
Postat av: Golfer

Cecilia: Något åt det hållet :-). Hoppas tävlingen gick bra.
Sophia: Bra kläder gör tiden i regnet betydligt roligare. Tack själva och kul att ni gillade bloggen. Välkomna åter. Johan frågade hur det gick för mig. Nu har jag räknat. Det blev 31 poäng. 12 ut och 19 in.

2007-06-18 @ 00:26:17
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Johan

Inom ditt stabila snitt för den här säsongen alltså? :)
Jag var ute och krigade idag med, dock inte mot regnet utan mot mitt hcp. Det kanske är som du mycket ödmjukt sa, "förutsättningarna var inte dom bästa" senast. Idag var det sol, som det bör va när golf spelas, vilket innebar 38 starka poäng (spelade hela rundan på, tro det eller ej, en och samma boll!!).
Kör hårt så ses vi igen på Kallfors eller kanske ett regnigt Tunisien. ;)

2007-06-20 @ 21:39:32
Postat av: Golfer

Johan: Precis. Är inte bättre än så just nu. :-)
38 poäng för dig. Bra! Nya klubbor gör susen.
Blev det några regnkläder? Du läste väl tipset om Cross regnkläder som lämnades i en kommentar till ett annat inlägg. Butik i PK-huset.

2007-06-20 @ 21:45:37
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Johan

Åh ja Mr Humble, bestäm dig för vilken drive och mönster du ska ha så är 31 en misslyckad runda.
Nya regnkläder? Nej nej, jeansen har ju torkat. :D

2007-06-20 @ 21:53:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0