Det finns inga träd

Jag har fått lära mig att man inte ska tänka på hindren som finns på banan. Tänker man "inte i bunkern" eller "inte i vattnet" så uppfattar hjärnan bara "bunkern" och "vattnet" och bollen dras till hindren med någon form av automatik. Det slår sällan fel. Eller de där rundorna man öppnar med att träffa ett eller två träd redan på första hålet och genast börjar tänka "jaha, det är en sådan runda, nu ska jag träffa en massa träd idag". Vips så är tanken planterad och man kommer att träffa fler träd än man trodde fanns på en golfbanan.

För dagens spelkamrat Claes var det en sådan dag. Inget gick riktigt som han ville och trots försök gick det bara inte att trycka bort de negativa tankarna. Därför (?) blev lägena under rundan också knepiga. Det knepigaste var det som syns på bilden. Kallfors GK, hål 3, part 3. Både jag och Claes låg i höjd med flaggan efter utslagen. Jag strax utanför green till vänster och Claes lite längre ifrån...och bakom ett träd, som framgår av bilden. Lite svårt att i det läget tänka att det inte finns några träd.

Hur spelade vi då från våra lägen? Jo, jag chippade kort och missade parputten och gjorde bogey. Claes, han med missflyt idag, glimmrade till och slog en wedge som nästan strök barken på tallens högra sida, slog ner på green och föll ner mot hål. Från det läget gjorde han sedan enkelt par. Snyggt var det.

image207

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0