Att mata sorkarna

Som alltid i Stadiumgolfens matcher blev det idag en hård kamp ända till sista putten. Min spelkamrat vann visserligen sin match utan att någon gång ha varit hotat. Motståndaren glimrade till ibland, som t ex drivern på röd etta (Strängnäs GK), men hade i övrigt en tung dag. Tyngst var det nog när han slog över green på gul slingas fjärde hål och ner i vattnet. Han droppade i sluttningen ner mot vattnet med en ny Nike One Black direkt ur paketet. Eftersom det var svårt, egentligen omöjligt, att få bollen att stanna på slänten bad han spelkamraten stoppa den nya, blänkande och dyra bollen när den var på väg ner i hindret igen. Vad gör då spelkamraten? Jo, styr bollen ner i ett sorkhål. Dyr sorkmat. Aningens hårdsmält också kan man tro. För alla.

Min match vanns lätt av motståndaren som egentligen bara behövde vara orolig på första hålet där andraslaget var i den högre klassen och kunde ge intryck av att matchen skulle bli hård. Det blev den inte. Efter att ha varit två upp efter två hål vände matchen och jag hade inte mycket att säga till om även siffrorna 3/2 säger något annat.

Efter två ojämna matcher blev det särspel som vi vann redan på första hålet tack vare att vi hade slag på motståndarna. Båda paren gjorde par.

Tack Pekka, Peter och Ulf för en trevlig dag på golfbanan.

image201

Lugn provsving.


image206

Vad det står på ryggen? Revent Golfresor. www.revent.nu


image203

Kraftfullt utslag.


image204

Det här utslaget var kanske det enda dåliga under hela rundan. Om vi inte nämner det på röd fyra, men det gör vi inte. Det gjordes ju inte med drivern.


image205

Bra laddning.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Får börja med att gratulera!
Trevligt att se bilder från min hemmabana, även om kvalitén antagligen är bättre på Kallfors GK än i Strängnäs...
Vi får ta ett dubbelmöte (hemma-borta) någon gång under sommaren :)
/Magnus

2007-06-24 @ 22:01:40
Postat av: Golfer

Magnus: Tack, tack. Nja...Kallfors skick ligger nog snäppet över just nu, men ganska bra tycker jag ändå det var. Dubbelmöte låter som en god och kul idé!

2007-06-24 @ 22:16:58
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Pekka L

Hej Jonas,fina bilder,bollen som gick ner till sorkhålet var inte Nike black one,det var änny dyrare Nike platinium boll direkt från paketet,tack själv för en roligt golf dag,lättare att skratta i dag,mvh Pekka

2007-06-25 @ 21:03:50
Postat av: Golfer

Pekka: Förstår det. Ja för dig och mig var det ju spelmässigt ingen bra dag. Jag kunde dock lättare skaka av mig det bristfälliga spelet tack vare vinsten. Ni får komma igen nästa år. Vi åkte ut i sista omgången förra året, det var tungt. Minst sagt.
...hoppas det var okej att ni fick vara med på bild. Kul att du hittade hit förresten. :-)

2007-06-25 @ 21:44:26
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0