Tår ger kroppen det som kärlek ger livet

Försök svinga utan att tårna arbetar. Enklast är det att ställa sig barfota, lyfta upp tårna och dra på en full sving med drivern. Balansen uteblir, eller hur? Tänk dig att du har så ont i vänster stortå att bara strumpans tryck gör att ögonen tåras. Tänk dig vidare att du stängt in foten i en sko där tån riskerar att stöta mot skons tåbox på insidan. Då skyddar man omedvetet den onda tån genom att inte lägga tillräckligt mycket tyngd på vänsterfoten som man borde. Resultatet blir dålig balans och dåliga slag.

Därför gick det inte längre. (Se tidigare varningstextbelagda inlägg). Jag hängde låset på vårdcentralen i morse och fick träffa en läkare som lovade att försöka åtgärda mina problem. Jag börjar bli ganska van vid ingrepp i mina tår. Den här gången fick jag t o m hjälpa läkaren och tala om vad och var han skulle göra ingreppet:
 "Om du går in där så tror jag att du hittar den tagg som skapar besvären. Just, precis där. Men oj, nu blöder det. Borde du inte hindra blodflödet genom att strypa blodtillförseln med en slang runt tån?"

Nu är taggen borta och förhoppningsvis besvären också. I alla fall för en tid framöver. Sedan får jag väl överväga att åter igen göra ett större ingrepp för att minska risken att besvären kommer tillbaka i framtiden. Nu hoppas jag att det inte gör alltför förbaskat ont när bedövningen släpper och att jag kan spela igen när möjlighet ges i nästa vecka.

Tänk så mycket tid, kraft och energi som kan ägnas åt tår. Men å andra sidan, när de fungerar som de ska förgyller de golfandet genom att bidra till kroppens balans och harmoni. Precis som kärleken bidrar till harmoni i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0