Ta fasta på det bra

I tidigare inlägg hoppades jag på att kunna vila mig i form. Idag var det dags för första rundan efter resan till London. Tidig morgonrunda på Kallfors. Några få bollar på rangen och sedan ut på banan. Lite skakigt i början med sedan tog sig spelet riktigt bra. Birdie på hål 10 (par 5/index 12). Kändes riktigt bra. Det var länge sedan jag rullade i en birdie. Det var egentligen länge sedan jag rullade i en putt över huvudtaget. Känns det som i alla fall. Riktigt så illa är det såklart inte. Puttningen kändes idag generellt bättre än den gjort de senaste rundorna. Jag har ju ny putter, som nämnts i tidigare inlägg.

Rundan slutade mindre bra dock, men det ska jag snabbt glömma. Lyckades träffa en medspelares boll på green på 17:e och slog out på 18:e. Inte så kul. Men inspelet med andrabollen på 18:e var riktigt bra.

Med från rundan har jag en känsla av att spelet är på gång. Järnslag, wedgar och puttar finns där. Drivarna vet jag också finns där. Inte idag kanske, men med några bollar till på rangen så kommer de också. Nästa vecka är det tre tävlingar på raken. Dåska de bra slagen pusslas ihop till bra spel och bra scorer.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Kul att spelet är på G! Mitt stendog när det började vankas tävling och nerverna tog över. Måste vara de nya golfbyxorna! :-)
... Och BERÄTTA nu... köpte du det andra paret eller inte???

Postat av: Golfer

Cecilia: Det kommer åter, du vet. Byxorna... Nja, tids nog törs jag nog berätta det. ;-)

2007-07-13 @ 20:56:33
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Cecilia

Ha ha, då vet jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0