Nya Titleist NXT kommer i juli

I mitten av juli släpps nya NXT Tour och NXT Extreme i USA. På Titleist hemsida finns nu att läsa om de båda nya bollarn.

NXT Tour är en tredelsboll med Fusablend skal och NXT Extreme är en tvådelsboll med låg kompression och surlyn skal.

Så här beskrivs NXT Tour på titleist.com:
"The New NXT Tour golf ball is designed for average to highly skilled golfers seeking the ultimate combination of soft feel, high performance control, and long distance. Advanced, multi-layer construction, with a new Tour-proven, higher coverage dimple design and Staggered Wave Parting Line provide longer, more consistent distance. The New NXT Tour is longer with the driver and long irons, while maintaining soft feel and high performance control into and around the green."

Och så här beskrivs NXT Extreme:
"The New NXT Extreme golf ball is designed for golfers of all levels seeking Extreme distance without sacrificing soft feel and greenside playability. Featuring a soft compression, high COR core, new higher coverage dimple design and Staggered Wave Parting Line, the NXT Extreme provides longer, more consistent distance, while maintaining soft feel on all shots. If a Titleist NXT Extreme golf ball is cut through the normal course of play with a golf club, Titleist will replace each returned golf ball with three new Titleist NXT Extreme golf balls free of charge."

image218

För dig som vill hålla dig uppdated om bollarna, klicka här. Uppdatering lär även följa här på bloggen.

Kommentarer
Postat av: Dan

En fråga angående om att få tre bollar tillbaka om man får en "cut" på sin NXT Extreme. Visst måste de mena att man får nya bollar om man klyver den, och med klyver måste det väl vara en ordentlig bit som lossnar? Det räcker väl inte med ett jack i bollen?
Det jag vill komma till är bara att, jag har aldrig varit med om att bollen har klyvits någonsin. (att slå den mot något hårt så som en sten verkar inte räknas)
jag tyckte bara att det var en liten fånig paragraf av Titleist...

2007-07-02 @ 23:03:05
Postat av: Golfer

Dan: Nej, jag har inte lyckats jag heller, men jag slår ju inte så hårt på bollen. Det är en tveksam garanti, tycker jag också. Den kan få motsatt effekt. Man kan tolka det som att bollen är så hård (trots låg kompression) att den är omöjlig att slå sönder. Inte ser man sådana garantier när det gäller tourbollarna, men jag har sett den förr på lite billigare bollar.
Och jag är ganska säker på att ett jack inte räcker, det handlar om att slå isär, klyver, bollen.

2007-07-02 @ 23:27:42
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0