Nya NXT Tour...to good to be true?

Ja, man kan ju undra nu när allt fler börjar skriva om den nya NXT Tour-bollen på olika forum. Jag har tidigare refererat vad jag läst på olika håll. Härwww.golfwrx.com är ytterligare en utförlig recension av bollen.

Sammanfattningen av recensionen (thank you Hairpie) är denna:

"It was interesting to note that I had one of my best rounds of the year with this ball. I would highly recommend this ball for players that want to reduce driver spin, hit their irons a bit longer, love a soft feel, and tend not to shred balls with wedge shots. I feel its a very good ball if you like the Pro V1 but don't like the price. Its performance and durability is very close to the Pro V1 without the uncontrollable spin I sometimes get with the Pro V1."


Kommentarer
Postat av: David

Brukar inte de första recensionerna alltid vara översvallande positiva? Själv har jag ett dussin e6 på väg hem, att komplettera de få e5 som inte är utspridda i de uppländska skogarna...

2007-07-30 @ 10:50:04
Postat av: Richard

Att jämföra med Pro V1 gör många, men om den sedan lever upp till detta ställer jag mig lite tveksam till. Om man väger in priset som en faktor så kanske. Tror jag inte de skulle skulle släppa en boll som tar kunderna från deras premiumboll.

2007-07-30 @ 15:59:43
Postat av: Golfer

David: Nej, det varierar nog. T ex var de första recensionerna om nya Pro V1 klart negativa eftersom bollen upplevdes för mjuk av många. Smaken är som...du vet.
Richard: Tror inte jag heller, därför ska det bli intressant att prova bollen.

2007-08-01 @ 22:45:22
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0