Närmast bagen vinner

I samband med en tävling häromveckan skrev jag uppskattande om andra tävlingsformer, eller tävlingar i tävlingar, än de traditionella närmast hål och längsta drive. Idag läste jag här om att Borås GK under sin golfvecka också lagt in ett antal tävlingar i tävlingarna. Vissa bra, andra mindre bra i mina ögon. Att "tvinga" golfare att sjunga karaoke ute på banan tycker jag är att ta ut svängarna för långt. Det har liksom inget med golfandet att göra. Däremot hade dom en annan kul tävling som gick ut på att komma närmast en golfbag som fanns uppställd på fairway. Närmast bagen vann densamma. Kul idé! Kanske praktiserats på andra håll, men i alla fall inget jag hört talas om.

Kommentarer
Postat av: Jöran

Helt rätt golfaren. Att behöva sjunga är nog att gå lite långt. Tänk dig Tiger sjungande "My way"efter att ha bestraffats pga en dubbelbogey.

2007-07-27 @ 09:49:36
Postat av: Golfer

Jöran: Ja, det skulle vara något det.

2007-07-27 @ 10:04:27
URL: http://golfers.blogg.se
Postat av: Kerstin

Kul att du läst min blogg om golfveckan på Borås gk. Vill bara göra en korrigering, att karaoken var vid klubbhuset efter nionde hålet och inte ute på banan (kanske var otydlig där. Men det var nog några som kände grupptrycket och ställde upp fastän de inte ville. Men det var kul, vi var ju fyra som hjälptes åt att sjunga. Ensam hade jag nog inte vågat. Andra tävlingar var längst från flagg men på green och kortast drive på fairway. Kanske också något att ta efter. Ibland kan det ju vara kul att göra lite annat kring en tävling, det gör kanske att tävlingsnerverna får göra en paus?

Postat av: Golfer

Kerstin: Tack för korrigeringen. :-)

2007-07-27 @ 21:24:15
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0