Vinnarträning!

Läste att Peter Hedblom förklarade sin seger i helgen med att han lagt om sin träning. Tidigare tränade han slag 80 procent av träningstiden. Nu har han minskat slagträningen och ökat putträningen. Och det gav resultat. Intressant, tycker jag.

Hur tränar medelgolfaren? Om han eller hon tränar. Jag gissar att de som tränar lägger nästan all tid på rangen, kanske också på närspelet med wedgarna. Däremot puttningen, den tror jag många, många slarvar med....eller i alla fall tränar för lite på. Hur gör du själv?

Jag träffade för ett par år sedan genom mitt jobb en av de svenskar som spelar några av de internationella seniortävlingarna. Han berättade att han tränar putting varje dag, året om. Puttingmattan ligger utrullad i sovrummet och han puttar 15 min varje morgon och varje kväll. Minst. Till det kommer puttingövningar på riktiga greener under säsongen.

Kommentarer
Postat av: Christina W

Så kul för Peter att äntligen få vinna.
Alltid kul att se honom på Masters - en glad kille som det är underhållande att titta på.

2007-02-13 @ 22:09:56
URL: http://godmat.webblogg.se
Postat av: Anonym

Helt klart att Du måste träna puttning. Själv ha jag ett eget rum där puttmattan alltid ligger utrullad. Det gäller att träna på.

2007-02-14 @ 10:18:25
Postat av: Golfer

Puttmatta, ja det måste man ha. Jag har min på jobbet. Just nu ihoprullad, men den borde rullas ut å det snaraste. :-)

2007-02-14 @ 20:56:43
URL: http://golfers.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0